Beleid

Jouw onderneming heeft iets te bieden, je hebt een verhaal te vertellen, je product of dienst kan echt het verschil zijn. Dat geloven we zeker. Maar hoe vertel je dat aan de rest van de wereld? Is het bereik van je doelgroep wel voldoende? Hoe bereikt je jouw doelgroep het beste? Over dit soort vragen denken we samen na bij het opstellen van marketingbeleid. In dit beleid moeten jouw missie en organisatiedoelen tot uitdrukking komen. Hoe je dat kunt realiseren is een vak apart, zeker in de wirwar van communicatiekanalen die er tegenwoordig zijn. Om je communicatie efficiënt en overzichtelijk te houden, helpen we je structuur te geven aan de mogelijkheden. Keuzes maken, berichten plannen, verhalen vertellen. Dat is onze expertise, zodat je bezig kunt zijn met de jouwe.

Strategie

Met een marketing- en communicatiestrategie als basis heb je richtlijnen voor al je communicatie-uitingen. Geen warboel aan onsamenhangende berichten, maar altijd passend bij de identiteit van je organisatie. Een rode draad in je berichten op sociale media, nieuwsbrieven over je kernwaarden en blogs over het elementen uit je verhaal. Met een marketingstrategie, gecombineerd met een content strategie, kun je doelgericht aan de slag. Campagnes verzinnen en activiteiten uitvoeren om je doelgroep aan te spreken was nog nooit zo eenvoudig!

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Wat staat je te doen?

Effectieve communicatieplan

Een groot deel van je succes hangt af van uw communicatie. Zowel in gesprek met de klant als met je medewerker bereik je het beste resultaat wanneer je helder bent en contact weet te maken. Contact maken doe je twee kanten op. Je luistert, neemt reacties waar en voelt emoties aan. Pas als je je bewust bent van je houding bij communicatie, kun je de communicatie adequaat inzetten richting te ontvanger. Zo werkt dat in een persoonlijk gesprek, maar zeker ook in communicatie via allerlei verschillende communicatiekanalen. Effectieve communicatie gaat dus om afstemming op de ander, verbinding aangaan en luisteren. Aantrekkelijk communiceren doe je met en positieve houding en respect. Hoe je deze mooie woorden omzet in daden en acties, zetten we graag voor je om in een communicatieplan.

Analyse communicatieplan

Zie je door de bomen het bos niet meer? Welk medium is het meest geschikt voor je doelgroep? Wie vormen jouw doelgroepen eigenlijk? Om vragen als deze te beantwoorden en te begrijpen hoe je organisatie het meest effectief contact maakt met de klanten in spé is een analyse van je organisatiestrategie en kennis over de branche nodig.