Vindbaarheid vs Conversie

Alleen met ijzersterke content blink je nog uit en schittert je verhaal tussen alle concurrentie en berichten in. Mensen lezen alleen dat wat ze echt interesseert en meestal gaat het dan nog om een snelscan. Nieuwe vormen van content, zoals infographics, video en afbeeldingen, moeten ingezet worden, in combinatie met inhoudelijk krachtige tekst om de aandacht te trekken en vast te houden. Zo verhoogt u de vindbaarheid van uw website en andere uitingen en tegelijk ook de conversie, de indrukken, op uw kanalen. Content kan op allerlei manieren ingezet en verpakt worden. Van uitgebreide productbeschrijvingen in uw webshop tot whitepapers over uw expertise en blogs over uw professionele belevenissen.

Strategie

Voordat je begint met willekeurige blogpost, facebookberichten, twittercampagnes en video’s van uw medewerkers is een contentmarketingstrategie onmisbaar. Zonder strategie zijn veel van de inspanningen niet effectief. De strategie moet bovendien passen bij de identiteit van uw organisatie. Wat wilt u vertellen, welke doelgroep spreekt u aan en wat is de rode lijn in alle content? Bedenk van te voren welke kanalen geschikt zijn voor uw boodschap en doelgroep. Vindt u dat lastig in de weerwar van mogelijkheden en tools? Onze contentspecialisten en marketeers kennen de online route naar uw klant als geen ander.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Het gaat om uw inhoud!

Altijd de juiste vakkundigheid

Content moet iets toevoegen en dus inhoud hebben. Loze kreten zonder verbinding met de identiteit leiden alleen maar af van uw verhaal. Passende content die de energie en kracht van uw onderneming uitstraalt kan alleen een goede content specialist voor u waarmaken. Werken met een vaste content specialist heeft bovendien als voordeel dat uw identiteit constant blijft terugkomen en de stijl herkenbaar is naar buiten toe. De waarde van de content wordt alleen maar groter, net als uw onderneming.

Storytelling

Uw verhaal wordt compleet wanneer de rode draad overal in doorschijnt. De kernwaarden van uw organisatie moeten in elke communicatie weerklinken. U hebt een verhaal te vertellen over uw producten, uw diensten, uw mensen en uw geschiedenis. Dat verhaal is van u alleen. Behoud uw uniciteit en gebruik dat verhaal in uw content via verschillende kanalen. Door storytelling kunt u mensen boeien en binden, als uw story maar consequent en aantrekkelijk verteld wordt.