Vindbaarheid vs Conversie

Alleen met ijzersterke content blink je nog uit en schittert je verhaal tussen alle concurrentie en berichten in. Mensen lezen alleen dat wat ze echt interesseert en meestal gaat het dan nog om een snelscan. Nieuwe vormen van content, zoals infographics, video en afbeeldingen, moeten ingezet worden, in combinatie met inhoudelijk krachtige tekst om de aandacht te trekken en vast te houden. Zo verhoog je de vindbaarheid van je website en andere uitingen en tegelijk ook de conversie, de indrukken, op je kanalen. Content kan op allerlei manieren ingezet en verpakt worden. Van uitgebreide productbeschrijvingen in je webshop tot whitepapers over uw expertise en blogs over je professionele belevenissen.

Strategie

Voordat je begint met willekeurige blogpost, facebookberichten, twittercampagnes en video’s van je medewerkers is een contentmarketing strategie onmisbaar. Zonder strategie zijn veel van de inspanningen niet effectief. De strategie moet bovendien passen bij de identiteit van je organisatie. Wat wil je vertellen, welke doelgroep spreek je aan en wat is de rode lijn in alle content? Bedenk van te voren welke kanalen geschikt zijn voor je boodschap en doelgroep. Vind je dat lastig in de wirwar van mogelijkheden en tools? Onze contentspecialisten en marketeers kennen de online route naar je klant als geen ander.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Het gaat om uw inhoud!

Altijd de juiste vakkundigheid

Content moet iets toevoegen en dus inhoud hebben. Loze kreten zonder verbinding met de identiteit leiden alleen maar af van uw verhaal. Passende content, die de energie en kracht van je onderneming uitstraalt, kan alleen een goede content specialist voor je waarmaken. Werken met een vaste contentspecialist heeft bovendien als voordeel dat je identiteit constant blijft terugkomen en de stijl herkenbaar is naar buiten toe. De waarde van de content wordt alleen maar groter, net als je onderneming.

Storytelling

Je verhaal wordt compleet wanneer de rode draad overal in doorschijnt. De kernwaarden van uw organisatie moeten in elke communicatie weerklinken. Je hebt een verhaal te vertellen over je producten, je diensten, je mensen en je geschiedenis. Dat verhaal is van jou alleen. Behoud je uniciteit en gebruik dat verhaal in je content via verschillende kanalen. Door storytelling kun je mensen boeien en binden, als je story maar consequent en aantrekkelijk verteld wordt.