Vrijwel elke Nederlander is momenteel in het bezit van minimaal één smartphone. Bij een smartphone horen uiteraard apps, waardoor de device de naam ‘smart’ mag dragen. Een app is een stap verder in klantbereik dan een website of een webshop. Hierin zorg je dat je uitingen specifiek gericht zijn op deze moderne devices.

Naast een goed design van de app moet je ook met vele dingen rekening houden.

1. Goede content dat doelgericht en gebruiksvriendelijk is.
2. Mogelijkheid om via de apple store of google play te kunnen downloaden en installeren.
3. Mogelijkheden om te kunnen updaten wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Naast deze opties is een app ook bijzonder geschikt om data te verzamelen of een duidelijke profilering te kunnen maken van de gebruiker. Hiermee kun je meten of je app effectief is en de doelstelling kan behalen die je voor ogen hebt.

Naast de gratis apps zijn er mogelijkheden om apps te maken die betaald zijn. Middels een upsale kun je de gebruiker meer rechten geven, zodat ze meer mogelijkheden hebben bij het gebruik van je app.