Een beurs is zeer geschikt om je bedrijf te presenteren. Als een exposant op die beurs heb je de mogelijkheid om direct contact te maken met je doelgroep. Want je doelgroep is speciaal gekomen omdat er ontdekkingen te vinden zijn binnen hun interesseveld.

Het zit in de mens om een fan te zijn van beurzen. Het is namelijk niet meer of minder als wanneer je erop uitgaat om een dag te gaan winkelen, te struinen op de markt of een braderie bezoekt. De basismotivatie blijft hetzelfde. Je hebt iets nodig of je zoekt een voordeel of je zoekt iets nieuws of je wilt mensen ontmoeten. Mensen gaan graag eropuit waar iets aangeboden wordt waarbij iets omheen te beleven valt.

Als exposant van een beurs heb je ook maken met de drie fasen die genoemd is in Events. Maar daar blijft het niet bij, want je saleskwaliteiten als organisatie of standhouder wordt extra op de proef gesteld. Al heb je de pre-fase goed uitgevoerd, wat doe je met de mensen die voorbij je stand komen. Kun je ze het gevoel geven dat ze bij jou moeten zijn. Zijn de uitingen duidelijk en gericht tot call to action om verder met je het traject in te gaan.

Hoe ga je om met je persoonlijke marketing. Draag je herkenbare bedrijfskleding? Verstop je jezelf achter je toonbank of verleid je de bezoekers tot een gesprek of een korte demo over je bedrijf en/of product/dienst? Het zijn voorbeelden van executiefactoren het succes van een beurs kunt beïnvloeden.