Een leuk item die de bezoekers van je workshop of seminar meenemen naar huis zorgt ervoor dat u ook na het evenement nog herinnerd wordt. Wij noemen zo’n item een gadget. Een hebbedingetje en als je een goed gadget hebt uitgezocht iets wat men graag wil hebben.

Een organisatie als McDonalds introduceerde in de jaren ‘60 de gadgets voor kinderen. Het werd een hebbedingetjes die de kinderen graag wilden hebben. En masse kwamen gezinnen naar McDonalds om deze hebbedingetjes of gadgets te bemachtigen. De investering van deze gadgets werden snel terugverdiend, omdat naast de gadget het kindermenu besteld werd en de ouder(s) zelf ook wat wilden eten.

Het inzetten van gadgets voor een organisatie kan soms een emotionele investering worden. Dat je als ondernemer of directeur een gadget leuk vindt, betekent nog niet dat het idee ook effectief is voor omzetgroei. Een gedegen plan wat voor type gadget weggegeven wordt, als basis, is van uiterste belang. De strategen van Z Groep kunnen je helpen jouw idee verder vorm te geven om daadwerkelijk extra omzet te kunnen genereren.