Wanneer de consument zich verplaatst dan trekken de meest opvallende dingen om hen heen de aandacht. Het is daarom van belang dat de informatie die de omgeving zendt naar de consument gericht en duidelijk is. Een bedrijfsnaam op een pand kan veel meer informatie bevatten dan alleen een logo en tekst. Waar is de naam gevestigd en is de naam verlicht? Wat voor kleuren zijn er gebruikt en wat zegt dat over het imago van dat bedrijf? Allemaal informatie die een rol speelt bij een goede signage.

Signage betekent letterlijk bewegwijzering of signalering. Het omvat alle uitingen die in en om het pand of locatie worden gedaan om het publiek te sturen naar informatie of naar een denkrichting. Zonder signage weet je niet wat er te koop is of waar je moet zijn. Denk daarbij aan het bestellen bij een snackbar of weten waar het toilet is bij hoge nood.

Een goede signageplan en uitvoering ervan draagt bij aan de uitstraling en omzetmogelijkheden van een organisatie. Onze strateeg en vormgevers kunnen je advies geven over welke signage toepassingen voor je van belang zijn.