Een goede website belangrijk? Natuurlijk! De website staat voor jou als het visitekaartje van de organisatie. De website is zoveel meer dan alleen een bron van informatie over je bedrijf. Het is een onderdeel van je identiteit. Wie ben je? Waarom doe je het? En hoe doe je het zo dat de klant ook weet dat je het kan? Uit onderzoek is gebleken dat bijna 90% van de potentiële klanten eerst de website bekijkt bij het horen van een organisatie, product of dienst. Wat ze daar te zien krijgen, speelt een cruciale rol in het maken van een goede eerste indruk. Let op: 100% van de ondervraagden in dat onderzoek gaf aan een website te verlaten die slecht ontworpen of niet gebruiksvriendelijk is.

Waar moet een goede website aan voldoen anno 2017? Nu is het moment voor die professionele uitstraling zodat men weet wie je bent en men aangetrokken wordt tot zaken doen.

Het geheel is afhankelijk van de doelstelling en verwachtingen die je van een website hebt. Voor elk type website is dat weer anders. Welke keuzes je hier ook zal maken, de basis voor een goede website blijft altijd hetzelfde:

  1. Professionele uitstraling en design. Dit is een kwestie van smaak wat inherent is aan de ontwikkelingen op het gebied van design. Net als in de kledingindustrie hebben we te maken met trends en smaak. Op het gebied van webdesign is het niet anders. Onze smaken zijn verschillend en onze smaken veranderen. Wat ziet, proeft, ervaart de bezoeker in die eerste seconden?
  2. Technische toepassingen. De technische mogelijkheden van een website ontwikkelen zich in een snel tempo. De functies en mogelijkheden worden steeds uitgebreider. In dat woud aan perspectieven dien je een juiste keuze te maken welke toepassingen voor jouw website relevant zijn. En niet te vergeten, hoe zullen je bezoekers op je website reageren. Reageren zij zoals je dat graag zou willen?
  3. Verschillende devices. Een website bekijk je niet alleen maar op je PC thuis of op je werk. Tegenwoordig worden er meer websites via mobiele devices bekeken dan ooit te voren. Hier dien je rekening mee te houden. Hoewel de mobiele schermen steeds groter worden, is het mobiele beeldscherm nog altijd kleiner dan je computer of laptop.
  4. Aantrekkingskracht door inhoud. Wanneer je je website zo hebt ingericht dat mensen op het net je vinden, dan is dat vergelijkbaar met je winkel verhuizen naar een A locatie. Er is veel verkeer, er komen veel mensen langs je winkel. Of ze daadwerkelijk binnenkomen in je winkel is geheel afhankelijk van de uitstraling en je etalage. Een goede website wordt niet alleen gevonden, maar zorgt ook voor het opwekken van interesse en nieuwsgierigheid naar meer.
  5. Een goede websites is weerbaar en vrij van virussen en hacks. Het succes van internet kent ook een keerzijde. Kwaadwillenden zien in het internet, dus ook je website, meer mogelijkheden dan je zelf vaak kunt bedenken. Daar dien je jezelf tegen te wapenen.

Wil je graag weten hoe je website er daadwerkelijk voor staat of wil je een nieuwe website? We helpen je graag.